11 Fakta Menarik Tentang Lecithin!

assalamualaikum semua.. :)

alhamdulillah,,saya baru lepas dinner, lepas dinner, terus telan Lecithin.. so, malam nih saya rasa nak berkongsi 11 fakta menarik tentang Lecithin yang pasti membuatkan anda teruja dengannya! :)



Tahu tak anda? Lecithin Shaklee ini diekstrak dari kacang soya organik bukan GMO, setiap kapsul mengandungi 250mg Lecithin soya termasuk 80mg kolin dan 48mg inositol. Lecithin yang dirembeskan oleh tubuh akan menghasilkan ACETYL-KOLIN,fosforus dan lemak tak tepu.

11 FAKTA MENARIK TENTANG LECITHIN SHAKLEE

• Menyerap Vitamin yang Larut Lemak
Lecithin yang anda ambil dapat membantu badan anda dalam menyerap vitamin A,D,E,dan K yang larut lemak.

• Melindungi Hati
Lecithin menghalang berlakunya pemendapan lemak di hati, sirosis hati dan hati berlemak. Ianya automatik memulihkan kesihatan hati.

• Pemecahan Lemak dan Kolestrol
Lecithin bertindak sebagai 'PEMBERSIH' salur darah, pengambilan tambahn membantu mengemulsi dan metabolisma lemak, kolestrol dan trigliserid di dalam tubuh.

• Pelangsingan
Lecithin boleh menghalang OBESITI! pengambilan dalam kuantiti yang banyak mempercepatkan pembakaran lemak untuk kesan pelangsingan yang seimbang.

• Mencantikkan Otot dan Kulit
Membentuk membran sel, melembapkan dan menghaluskan kulit untuk KULIT YANG CANTIK, mengaktifkan metabolisma dan melambatkan penuaan.

• Memperbaiki alergi
Berfungsi dalam menghalang platelet darah dari mengaktifkan tisu gegelung, di dalam salur darah, seterusnya mempertingkatkan alergi seperti penyakit kulit iaitu dermatitis, demam alergi.

• Menghalang kejadian batu karang
90% dari batu karang terjadi akibat daripada kolesterol. Lecithin mengemulsi kolesterol berlebihan untuk menyekat kejadian batu karang.

• Mempertingkatkan daya ingatan dan meringankan stress
Mengandungi kolin yang membentuk penghantar untuk saraf kranial yang mempertingkatkan kuasa pembelajaran, memperbaiki daya ingatan dan menghalang Alzheimer's serta meringankan stress.

• Menghalang tekanan Darah Tinggi
Memperbaiki tekanan darah tinggi dengan menghalang arteriosclerosis dan menggalakkan peredaran darah.

• Memperbaiki prostat lelaki
Kajian telah membuktiksn masalah prostat dan urethra lelaki dapat diperbaiki dengsn pengambilan kuantiti lecithin yang banyak.

• Meringankan Sembelit
Lecithin adalah PELEMBUT NAJIS yang berkesan, ianya melembapkan usus dan meleraikan toksin dalam usus.

Saya dulu banyak dengar testimoni customers ja pasal Lecithin Shaklew,, tapi bila sendiri dah cuba dan rasakan sendiri, memang best! Kalau pergi toilet, niat nak buang air kecil ja,tetiba automatik buang air besar smoothly ja, tak sakit perut..inilah yang sering customer saya kata dan saya dah pun alami.

No wonder lah ,Lecithin termasuk dalam Set Slimming! :)

Sebarang pertanyaan, konsultansi produk Shaklee,pengalaman saya dengan Shaklee dan apa-apa persolan berkaitan, boleh hubungi saya seperti di bawah, InsyaAllah saya akan cuba membantu anda dengan izinNya.. :)

Whatsapp/Telegram: 013-4030013
emel: norhanifah92@gmail.com
Facebook: www.facebook.com/are.niefah

No comments: