Selamat Tinggal Kulit Bermasalah!

Assalamualaikum wrt wbt..:)
sambungan semalam..

DIHINA KERANA KULIT BERJERAWAT DAN BERPARUT

Pada satu hari nih, saya bukak lah FB, adalah sorang kawan nih memang selalu tengok dia duk post pasal produk kecantikan dia pakai, tapi lately nih ada satu jenama yang dia selalu duk promote sampai rasa nak block je, ahha..i x suka iklan2 puji diri sendiri nih..ahaks! (time tu lah). Dia duk story pasal SHAKLEE.. erk? apa tuh? Masa nih sombong lagi, buat dont know jelah. Entah jenama apa entah tuh.

Nak dijadikan cerita, everytime and everywhere orang duk citer pasal Shaklee.. so,entahlar macam mana terdetik nak tahu pasal Shaklee maka bermulalah episod menjelajah mengenali Shaklee. Siang malam gigih mencari info pasal Shaklee, sampai type 'produk Shaklee tipu'..haha..dann..amazing! Berbelas tau berpuluh dah kot pencarian, saya tak jumpa pun produk Shaklee menipu..all positive feedback. Tapi itu masih x menjanjikan ianya boleh diterima lagi.eheh.

Sehinggalah, saya ada sorang kawan kat kolej, kakak dia bisnes Shaklee, saya pun bertanyalah, tengoklah pamplet. Mak oii! Harga boleh tahan! haha.. ada satu yang buat saya tertarik iaitu ENERGIZING SOY PROTEIN..saya memang in love dengan soya neh.maka sekali lagi, saya do research tentang ESP nih. Dan memang all the feedback dkt web semuanya stori pasal how amazing this product terutama yang ada masalah jerawat dan parut! Masa nih dah ada rasa nk cuba tapi still nak do more research.ahaks..tak mahu dah 'tertipu'!! insaf..insafff..

Hampir hujung semester, saya ngan sorang kawan nih nak berdiet lah, nak bagi slim sikit jadi kami pun jumpa pasal Atkin Diet. Atkin Diet nih diet yang more protein but less carbo. Semangat betul kami nak try. Erk, bertahan 3 hari je, rasa macam orang apa ntah tak makan nasik..o.O akhirnya menyerah kalah. Tiba-tiba teringat pasal ESP, ESP kan protein,baca artikel kata boleh untuk diet. Ditakdirkan ada sorang classmate yang consume Shaklee tapi bukan ESP, dia ambil ALFALFA COMPLEX untuk atasi masalah keputihan, memang dia puji2 lah siap nak bagi saya try lagi.ahah

Kemudian, dapatlah contact sorang akak nih,dia pengedad produk Shaklee, masa nih tanya pasal ESP. Memang siap get ready nak beli lah nih. Masa cuti semester, balik rumah kakak di Puncak Alam, kami pun pergi lah satu event dekat situ. Ternampaklah ada booth product Shaklee, masa tuh malu duduk dekat, ambil pamplet je..eheh.pastu akak ipar kata dia ahli Shaklee.aha!! Memang tersangat hepi go lucky time tuh.
Kemudian, baliklah rumah abang kat Jerantut. Terlihat ESP dan a few product Shaklee kat dapur rumah abang tuh. Rupanya kakak ipar consume Shaklee. Masa tuh dia baru lepas berpantang. Dia pun story lah pasal produk Shaklee, apa lagi makin membuak2 lah nak cuba nya! Then, akak kata nanti bagitahu kakak dia sebab akak ipar tak tahu sangat pasal Shaklee.

A few days kemudian, Kak Hasanah (kakak Kak ipar) mesej lah, mula2 malu juga..aha..tapi buat2 tak malu je.  Masa tuh story lah pasal masalah yang dihadapi nih. Kak Hasanah pun cadangkan GLA COMPLEX, ESP, dan HERB LAX..mula2 nih rasa eh kenapa banyak plak, nak ESP je..eheh..tapi rupanya 2 tambahan lagi tuh penting terutama Herb Lax tuh, penting cuci usus untuk penyerapan Vitamin..:)

Maka, sampailah produk Shaklee ke rumah! Excited..aha..Memang tak leh lupa mula-mula ambil Herb Lax, memang toilet je keja, kemudian amek ESP rasa macam lemah longlai, pening. Rupanya tuh healing crisis. Nampak sangat banyak toksin dalam badan! >.< After seminggu jugaklah, rasa badan lain macam je, rasa bertenaga. Muka pun rasa berseri-seri. Fikir punya fikir rasa nak stick jelah dengan Shaklee, maka berdaftarlah saya sebagai ahli Shaklee, masa tuh fikir nak dapat murah barang Shaklee, ehe.. maka bila dah rasa kelainannya pe lagi pengaruhi orang lah! haha..macam biasakkk.. orang pertama mestilah roomate..kikiki

maka bermulalah perjalanan Shaklee ku sampai ke hari nih. Bila nek semester baru, makin ramai tanya pakai apa, saya just senyap lagi last2 kata juga Shaklee..huhu.. oh ya tak pakai, makan je..:) dan bertambah hepi bila BERAT TURUN tanpa disangka-sangka! alhamdulillah.. dan maintain..kemudian masuk ke bulan kedua, saya mula nak try SET KECANTIKAN SHAKLEE iaitu Vitamin C, Vitamin Bcomplex dan Vitamin E. Nak try sebab masa nih tak tahan dah such a long2 time berpantang tak makan budu dan sambal belacan!
Kali nih memang superrbb..muka bertambah ok.alhamdulillah..makin lah nak share dengan kawan2..:) ada lah satu kali, nak try test ambil budu dan sambal, kira berani mati lah, redha lah kalau naik jerawat. Tunggu punya tunggu,eh MANA JERAWAT nih?? maka, makin bertambahlar kecintaan dengan Shaklee.Dan hingga ke saat ini (masa menulis), saya memang tidak berpisah dengan budu dan sambal belacan..hehe..syukurrrrr. ^^

itulah story mory serba sedikit pasal Bagaimana kisah dari muka yg teruk sangat sampai dah okay. Bagi saya semua orang diciptakan dengan kecantikan tapi tak semua orang boleh jaga ia dari aspek kesihatan dan kebersihan. :) Sepanjang apa yang saya lalui, bagi saya pemakanan teramat lah penting!  Nanti nak share plak pasal Kenapa Saya memilih Suplemen bukannya Produk Kecantikan di pasaran..stay tuned! Wassalam
.
Salam Sayang.

Sebarang pertanyaan, konsultansi produk Shaklee,pengalaman saya dengan Shaklee dan apa-apa persolan berkaitan, boleh hubungi saya seperti di bawah, InsyaAllah saya akan cuba membantu anda dengan izinNya.. :)

Whatsapp/Telegram: 013-4030013
emel: norhanifah92@gmail.com
Facebook: www.facebook.com/are.niefah

No comments: