Apakah maksud Sustained Release??

Assalamualaikum wrt wbt..

Ramai yang pernah dengar 'sustained release' tapi tak ramai faham apakah maksud sebenar SR ni.  Juga apa beza vitamin yang SR dan sebaliknya.


Keistimewaan Sustained Release

1. SR adalah satu proses di mana vitamin di formulasi khas agar ia dielepaskan ke dalam badan mengikut paten istimewa yang menjamin penyerapan vitamin di antara 3 hingga 6 jam. Ringkasnya, ia dilepaskan secara perlahan-lahan ke dalam badan mengikut masa tertentu.

2. Vitamin larut air seperti B Complex dan Vitamin C , tidak boleh disimpan di dalam badan. Oleh sebab itu, dinasihatkan mengambil air yang mencukupi. Maka tanpa sifat TIME RELEASE ini , vitamin ini akan diserap ke dalam darah dengan cepat, tanpa mengira berapa dos vitamin tersebut, dan akan dilepaskan ke dalam urin dalam masa 2 hingga 3 jam sahaja.

3. Suplemen yang mempunyai elemen Sustained Relesed dapat menawarkan penyerapan vitamin yang optimum,meminimumkan kehilangan vitamin dalam proses penguraian(perkumuhan), serta dapat menstabilkan paras darah pada waktu siang dan malam.


Kalau anda cari vitamin, pastikan tengok label dulu sebab kalau vitamin jenis Time Release, hanya bertahan dalam 2 jam atau kurang. Sebab itu,hampir TIADA BEZA dengan tablet biasa yang jauh lebih murah dari jenis Sustained Release. 


wassalam.


Sebarang pertanyaan, konsultansi produk Shaklee,pengalaman saya dengan Shaklee dan apa-apa persolan berkaitan, boleh hubungi saya seperti di bawah, InsyaAllah saya akan cuba membantu anda dengan izinNya.. :)

Whatsapp/Telegram: 013-4030013
emel: norhanifah92@gmail.com
Facebook: www.facebook.com/are.niefah

No comments: