OMEGA GUARD SHAKLEE : MINYAK IKAN TERBAIK DI DUNIA

Assalamualaikum wrt wbt..

::OMEGA GUARD SHAKLEE::




Omega Guard Shaklee diekstrak daripada ikan laut sejuk (sardin, mackerel, herring, anchovies) d i perairan negara Jepun. Ia bukan dari hati minyak ikan. Omega Guard adalah 3 kali lebih tumpat dari ketumpatan hati minyak ikan. Berbanding dengan produk omega di pasaran, Omega Guard merupakan minyak ikan paling tulen di dunia yang mengandungi rangkaian spektrum penuh 7 jenis asid lemak Omega 3 semulajadi termasuk EPA, DHA, dan HDA. 

 Kebanyakan pengusaha-pengusaha kilang menggunakan kaedah penyulingan tekanan tinggi untuk mengekstrak minyak ikan, akan tetapi kaedah ini bukan hanya akan memusnahkan sesetengah nutrien, malah tidak boleh menapis kandungan logam yang membahayakan kesihatan. Shaklee menggunakan kaedah ultratulen bergred farmaseutikal teknologi terkini untuk menghasilkan Omega Guard. Ia dihasilkan melalui suatu proses penyulingan proprietari tiga molekul mengeskstrak asid lemak omega-3 yang paling tulen dan paling semulajadi sementara menyingkirkan bahan berbayaha seperti plumbum, merkuri, arsenik, kadmium, dioksin, dan PCB (polychlorinated biphenyl- merupakan bahan kimia industri yang sangat toksik).

7 MANFAAT UTAMA OMEGA GUARD SHAKLEE

1. ASID LEMAK
Omega 3 merupakan asid lemal yang penting yang tak dapat dihasilkan oleh badan kita. Oleh itu, kita perlu mengambilnya dari makanan. Omega-3 dari asas tumbuhan tidak bioleh ditukarkan kepada EPA dan DHA secara berkesan oleh badan. Omega-3 membantu rembesan prostagladin dengan lebih berkesan untuk menghalang prostetomegaly dan membuang air kecil yang timbul daripada punca adropos. Ia juga boleh mengimbangi perubahan dalam kepekatan hormon wanita yang menyebabkan PMS, bagi kulit licin dan kemerahan merahan.

2. MENCEGAH PENYAKIT SALURAN DARAH DAN STROK
DHA dan EPA boleh menentang thromnosi, tekanan darah tinggi yang lebih rendah dan kepekatan darah, melincirkan saluran darah, dan peredaran darah lancar. Oleh sebab itu, ia efektif untuk membantu mengekalkan tekanan darah normal dan ketegangan di leher atau sakit kepala. Ia juga merendahkan kolestol, menghindar pembekuan darah di dalam badan, membantu mengekalkan tahap kesihatan trigliserida dan kolestrol LDL, mengawal masalah obesiti, mencegah arterioschelorosis, myocardial infaction, membantu mengurangkan risiko penyakit jantung. 

3. MEMBANTU TUMBESARAN & PERKEMBANGAN OTAK JANIN DAN MEMBANTU PERKEMBANGAN MEMORI
DHA adalah nutrien utama untuk otak, sistem saraf dan retina. Ia penting terutamanaya pada 3 bulan terakhir perkembangan otak janin semasa di dalam kandungan. Susu ibu mengandungi kandungan DHA yang tinggi. DHA meningkatkan keupayaan ingatan dan pembelajaran, mencegah penyakit Alzheimer, ememlihara penglihatan dan pendengaran, dan mencegah migraine. Satu hidangan Omega Guard dapat membekalkan 905mg asid-asid lemak omega-3 EPA dan HDA.

4.MENINGKATKAN SISTEM IMUN DAN MENYIHATKAN PEPARU
Mengawal sistem imun seperti memperbaiki alahan kulit, psoriosis, demam, bronkitis, penyakit lelah, hepatitis SLE dan penyakit buah pinggang. 

5. MENENTANG CANCER
Kajian telah menunjukkan bahawa Omega-3 boleh mencegah cancer paru-paru, payudara, prostat, dan kolon. Ia juga boleh  merangsang kesihatan hati selepas pembedahan dan membantu pancreas pesakit cancer untuk berfungsi lebih efektif.

6. MEMELIHARA FUNGSI-FUNGSI SENDI
Paras asid lemak omega-3 larut dalm tisu rawan. Oleh sebab itu, ia boleh mencegah kemusnahan enzim yang membentuk tisu rawan. Ia mencegah arthritis, memelihara fungsi-fungsi sendi dan gout dengan efektif.

7. MENCEGAH INSOMNIA DAN MEMBANU MENGURANGKAN TEKANAN
Kajian telah membuktikan bahawa EPA dan DHA mempunyai keupayaan untuk menstabilkan emosi dan membantu dalam perkembangan kesihatan mental, termasuk kemurungan, tekanan, kebimbangan, neurasthenia, insomnia, autism, kanak-kanak hiperaktif dan penyakit schizophrenia.


American Public Health Association mengesyorkan makan ikan laut air dalam sekurang-kurangnya saiz kad permainan (playing cards) sebanyak dua kali seminggu mengandungi paras asid lemak omega-3.ia membantu mengurangkan risiko penyakit jantung sebanyak 44%.


KENAPA IKAN LAUT AIR DALAM??

Pada tahun 1970, seorang saintis Amerika, pemenang Nobel Price telah menemui satu rahsia penduduk Eskimo yang hidup dalam persekitaran yang berbeza mempunyai tahap kesihatan berbeza. Orang Eskimo yang hidup di Greenland, Denmarkyang bekerja sebagai nelayan tidak menghadapi masalh sakit jantung, lelah, tekanan darah tinggi, dan kencing manis. Manakala kaum Eskimo yang menentap di Amerika Utara yang bekerja sebagai pemburu, dan makanan utama mereka ialah daging yang mengandungi banyak kolestrol, menghadapi banyak masalah kesihatan yang berkaitan dengan jantung. 

Penyelidikan lanjut mengenai ikan laut air sejuk menunjukkan ikan dari air laut mengandungi asid lemak tidak tepu yang sangat tinggi iaitu EPA dan HDA yang boleh merendahkan lemak dalam darah, menurunkan pengumpulan platelet darah dan melambatkan pembentukan thrombus, merawat penyakit lelah dan alahan kulit dengan bereksan. 


PENGEDAR SAH SHAKLEE,

HANIFAH
SMS/WHATSAPP: 013-4030013
norhanifah92@gmail.com
https://www.facebook.com/are.niefah

No comments: